Vent venligst…

Handelsbetingelser

Her finder du Stofgiganten handelsbetingelser.

Bestilling

Hos StofGiganten bestiller du varer gennem webshoppen.

Dette gør du ved at klikke på den ønskede vare.  Herefter klikker du på indkøbskurven, hvor du nu skal vælge, hvilken mængde du ønsker varen i. Minimumskøb for stof er 0,5 meter. Ønsker du f.eks. 60 cm. stof, vælger du derfor 0,6 meter.

Når du er færdig med at bestille, skal du godkende din ordre og vil efterfølgende blive bedt om at udfylde en kontaktformular med navn, adresse osv. Herefter skal der trykkes ja til handelsbetingelserne og ordren godkendes.

Herefter vælges betalingsmetode samt leveringsmetode og den endelige ordre godkendes. Du vil efter kort tid modtage en email med ordrebekræftelsen. 

Det er vigtigt, at du husker at tjekke din ordrebekræftelse og ser at de ønskede antal varer er bestilt, da vi klipper og pakker ud fra ordrebekræftelsen.

Alle handler indgås efter dansk lovgivning.

Flere ordrer sendt samlet

Vi kan desværre ikke garantere, at vi har mulighed for at sende flere ordre fra samme kunde i en pakke. Har du lavet mere end en ordre og ønsker du dem sendt samlet, skal du derfor enten kontakte os via mail på mail@stofgiganten.dk eller ringe til os på tlf. 6054 2462. Så skal vi gøre vores bedste for at sende dem samlet, såfremt første ordre endnu ikke er afsendt.

Det er desværre ikke nok kun at skrive det som kommentar ved ordre nr. 2, da vi først ser dette, når den første ordre er pakket og afsendt.

Farver på nettet

Hos StofGiganten gør vi meget ud af, at farverne på vores metervarer/bånd vises korrekt på webshoppen. Dog afhænger farven som du ser hjemme på din skærm af bl.a. din skærmopløsning og andre indstillinger på din egen computer, mobiltelefon, ipad m.m. Vi kan derfor ikke tage ansvaret for , at du vises den korrekte farve. Er du i tvivl om farven opfordrer vi derfor til, at der købes en stofprøve. Vi hjælper også gerne med at sætte de forskellige metervarer/bånd sammen enten telefonisk eller via mail.

Om farver generelt:

Der kan være forskel på de forskellige indfarvninger som metervareren produceres efter fra gang til gang. Dvs. at køber du f.eks. en grøn jersey, så kan vi ikke garantere, at den grønne farve er præcis magen til, hvis du køber samme grønne jersey igen.

Om striber, tern og mønstrede metervarer

Vores metervarer er rullede op, når vi modtager dem fra vores leverandører. Af og til er stoffet rullet skævt op, dvs. at striber og mønstre derfor ikke ligger lige ud for hinanden på stoffets for og bagside. Vi har ikke mulighed for at rulle stofrullerne om, så det er desværre ikke muligt for os at rette op på/tage hensyn til dette, når vi klipper stoffet. Ønskes det at striber, tern og mønstre passer sammen på begge sider, f.eks. når sidesømmen syes, anbefaler vi derfor, at der købes 10 - 20 cm. ekstra, så det er muligt selv at rette stoffet til.

Vaskeanvisning

Såfremt andet ikke er påført under produktet, anbefaler vi, at vore metervarer vaskes ved max 30 grader (med vaskemidler uden blegemidler i) og at der ikke benyttes tørretumbling.

Stofprøver

Det kan være svært at se den rigtige farve på stoffet hjemme på computerskærmen og man kan ofte ikke få en fornemmelse af, hvordan stoffet føles mellem hænderne.   

Hos StofGiganten har du derfor mulighed for at købe en stofprøve, så du kan se og røre ved stoffet, inden du vælger at købe et større stykke.

En stofprøve på 10 x 10 cm. koster 10 kr. og sendes som pakke. Fragten koster derfor 39 kr. (sendes til afhentningssted) eller 58 kr. (sendes direkte hjem). 

Betalingen foregår via bankoverførsel. Det er desværre ikke muligt at betale stofprøverne via ean-nummer og heller ikke mobilepay. Det er vigtigt, at betalingen først sker efter bekræftelse på stofprøve ordren.

Det er ikke muligt at købe en stofprøve på print som ligger i rapporter, da rapporten vil blive ødelagt, hvis vi skal klippe et stykke af. Det er endvidere heller ikke muligt at købe en stofprøve af en metervare, hvor der max. er 0,6 meter på lager.

Ønsker du at bestille en stofprøve skal du sende os en mail på mail@stofgiganten.dk. Ved bestilling skal produktnumrene oplyses, så vi sender de rigtige prøver til dig. 

Betalingsmuligheder

Hos StofGiganten kan du betale med følgende kort:

Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, Jcb, American Express.

Beløbet for købet trækkes først fra dit betalingskort, når varerne sendes fra StofGiganten.

StofGiganten dækker pt. det kortgebyr, som dækker for indløsningen af kortbetalingen hos Nets (PBS)

Alle priser er inkl. moms.

StofGiganten tager forbehold for prisændringer, udsolgte/udgåede varer og evt. trykfejl.

 

Forsendelse og levering

Danmark

Hos StofGiganten bestræber vi os på en så hurtig levering som muligt. Der må dog forventes en leveringstid på 1 – 3 dage. Bemærk at der i ferietider kan være længere leveringstid - dette vil fremgå af shoppens forside samt under fanebladende "Åbningstider" samt "Om StofGiganten".

StofGiganten benytter sig af PostNord.

Leveringspriser

Leveringsprisen i Danmark er 39 DKK. Leveringen sker som oftes som privatpakke med PostDanmark, og sendes uden omdeling. Dvs. at du vil skulle afhente pakken på posthuset. Ønsker du at få pakken sendt med omdeling til en ønsket adresse kan du vælge dette for 19 kr. ekstra.

Vi tilbyder gratis levering ved køb for over 600 DKK. Dette gælder kun uden omdeling. Ønskes omdeling til en ønsket adresse kan det vælges for 19 kr. ekstra.

Bemærk at hvis du har modtagerflex eller indgår anden aftale med PostNord om, at pakke må stilles ved din adresse uden kvittering er dette på eget ansvar og Stofgiganten kan derfor ikke gøres ansvarlig for eventuelle forsvundne pakker. Vi kan desværre heller ikke videregive evt. ønsker til Postnord om, hvor pakken skal stilles.

Europa, Grønland og Færøerne

Vi har desværre ikke mulighed for at sende varer ud af landet under vores ophørsudsalg.

Afhentning af bestilte varer.

Det er muligt at afhente varer, som er købt og betalt via webshoppen. Du modtager en mail, når din pakke er klar til afhentning og den kan herefter hentes på et aftalt tidsrum på hverdage mellem kl. 10 - 13.30, fredag dog ofte kun til kl. 12.

Bemærk at vi ikke kan garantere, at vi er på lageret på ovennævnte tidspunkter, hvis afhentningstidspunktet ikke er aftalt på forhånd. Bemærk endvidere, at der af og til kan være dage, hvor det ikke er muligt at afhente på ovenstående dage - disse dage vil som regel stå på mailen vi sender, når pakken er klar til afhentning.

Hvis en vare er i rest

Såfremt en bestilt vare ikke er på lager, enten pga. stor efterspørgsel eller forsinket levering fra vore leverandører, vil varen blive trukket fra din ordre. (Vær opmærksom på, at ved stor efterspørgsel kan varen være udsolgt selvom den står som værende på lager, da siden kun opdaterer et par gange i døgnet). Det er derfor vigtigt, at du skriver som kommentar til din ordre, hvis du ikke ønsker din ordre afsendt, hvis enkelte produkter tages af din ordre, da vi desværre ikke kan se, hvilke metervarer som skal bruges sammen.

Du vil aldrig blive trukket beløbsmæssigt for en vare, som ikke er på lager.

Uafhentede pakker

Når du laver din ordre, skal du altid huske at tjekke, om dine opgivede oplysninger er korrekte. Vi bruger din email til at sende dig din ordrebekræftelse, besked om at din pakke er afsendt samt give dig besked, når din pakke er klar til afhentning. Det er derfor vigtigt, at disse oplysninger er korrekte. Vi sender altid din ordre så hurtigt, vi kan. Har du ikke modtaget besked fra os i løbet af 4 hverdage, anbefaler vi derfor, at du kontakter os, så vi kan finde ud af, hvad der er sket med din pakke.

Afhenter du ikke din pakke på posthuset inden henliggefristens udløb, sendes den retur til os. Bemærk at pakken kan ligge ved et afhentningssted i 7 dage og derefter vil den blive returneret. Bemærk at du ikke kan fortyde et køb ved at lade pakken bliver returneret.

Er din pakke blevet returneret skal du sende os en mail på mail@stofgiganten.dk, så vi herefter skal finde ud af, hvad der skal ske med din pakke.

Bemærk at du skal indbetale 39 kr. til fragt for at få pakken sendt til dig igen. Dette gælder også, selvom du ikke har modtaget besked om, at pakken har ligget klar til afhentning. Ønsker du ikke pakken sendt til dig igen, returnerer vi ikke de allerede betalte fragtomkostninger til dig, da pakken har været sendt afsted til dig og beløbet derfor er brugt til dette.

Fortrydelsesret og reklamation

Fortrydelsesret

Hos StofGiganten gør vi, hvad vi kan for at levere fejlfri varer. Vi står derfor inde for kvaliteten af vores produkter. Skulle der alligevel forekomme fejl og mangler, bytter vi med et smil.

Efter gældende dansk lovgivning har du 14 dages fortrydelsesret. Du bedes blot om, at varen returneres i ubrudt og original emballage. Dvs. at f.eks. snitmønstre samt broderikits må ikke have været åbnet og taget ud af forseglingen.

Returretten gælder fra det øjeblik, du har modtaget dine varer.

Der gøres opmærksom på, at returretten IKKE gælder varer, der er taget i brug, og hvor varens salgsværdi dermed er formindsket.

Fortrydelsesret på afklippede metervarer og bånd

StofGiganten tager som udgangspunkt IKKE afklippede metervarer eller bånd retur, da disse betragtes som værende specialproducerede produkter.

Se evt. mere her:

http://www.forbrug.dk

Såfremt du fortryder købet af et stykke metervare eller bånd kan dette derfor kun ske mod forudgående aftale med StofGiganten enten telefonisk eller via mail. Ved returnering af et stykke metervare eller bånd modregnes der min. -20% og max - 50 % af produktes købsværdi svarende til den tabte værdi af det afklippede stof eller bånd

StofGiganten modtager IKKE metervarer eller bånd retur, som kunden har klippet i. Det er derfor vigtigt, at stoffet kigges efter, inden det tages i brug.

Sådan fortryder du

Skulle du fortryde en vare jf. ovenstående beskrivelse, skal du inden fortrydelsesfristens ophør kontakte Stofgiganten med henblik på at gøre opmærksom på, at du har fortrudt dit køb. Bemærk at det IKKE er nok blot at nægte modtagelse af din pakke ved posthuset:

http://www.forbrug.dk

Du skal selv betale omkostningerne (porto/fragt) ved varens returnering til os. Vær opmærksom på at metervarer og andre varer, der lugter af parfume, mados, røg eller mug normalt ikke kan sælges igen, og varen har derfor normalt ingen handelsværdi. (se evt. punktet "fortrydelsesret på afklippede metervarer og bånd ovenfor).

Varernes skal returneres til: StofGiganten, Snedkervej 17, 6710 Esbjerg V. Bemærk at vi ikke modtaget varer som er sendt uden omdeling.

Det er tilstrækkeligt, at du inden fristens udløb har overgivet varen til postvæsenet. Det anbefales, at du her gemmer kvitteringen for, at du har overgivet varen til postvæsenet. Vi anbefaler, at varen sendes som pakke, da der så vil være et track and trace nummer, så pakken kan spores, såfremt den ikke når frem.

Når StofGiganten har modtaget varerne retur, vil det fulde beløb for købet blive tilbageført til din bankkonto (bemærk at har du betalt fragt, tilbagetales denne også svarende til en standardfragt). Husk at opgive dit kontonr. Vi tilbyder desværre ikke ombytning, men kan kun sætte pengene tilbage på det ønskede betalingskort.

Julegaver

Ønsker du at give et af vores produkter væk i julegave, bytter vi selvfølgelig med et smil. Bemærk at vi jf. ovenstående ikke bytter afklippede metervarer og bånd. 

Ønsker modtageren at bytte, skal denne sende os en mail til mail@stofgiganten.dk med købers navn og ordrenr. Vi skal have modtaget mailen senest d. 15. januar. Vi kan herefter aftale hvordan gaven sendes retur til os - bemærk at modtager selv skal afholde returudgiften. Vi kan desværre ikke tilbyde ombytning, men pengene kan returneres til et ønsket betalingskort.

Vi poienterer at produkter, der ønskes byttet IKKE må have været taget i brug, snitmønstre samt broderikits må ikke have været åbnet og taget ud af forseglingen og det der ønkses byttes må heller ikke lugte af f.eks. parfume, mados, røg eller mug og andet hvor varens salgsværdi dermed er formindsket

Reklamationsret

I henhold til købeloven er der 2 års reklamationsret på varer købt hos StofGiganten. For at reklamationsretten træder i kraft, skal reklamationen være berettiget og manglen ikke opstået som følge af fejlagtig brug eller skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at manglen er opdaget. En reklamation fremkommet inden 2 måneder efter opdagelsen er altid rettidig.

Reklamationen gælder for mangler ved varen, dvs. fejl der har været tilstede på leveringstidspunktet, eller fejl hvis årsag har været tilstede på leveringstidspunktet f.eks. fabrikations- og materialefejl.

Såfremt der gives medhold i reklamationen, kan du enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, alt afhængig af den konkrete situation.

StofGiganten refunderer altid fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Husk at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan returnere omkostningerne.

Hvis reklamationen ikke er berettiget, vil du blive opkrævet et gebyr på 49 DKK, som skal betales, inden varen returneres. Beløbet går til dækning af forsendelsesomkostninger i forbindelse med StofGigantens returnering af varen.

Ønsker du at reklamere over en vare, kan du sende en mail til mail@stofgiganten.dk. Vedhæft et billede af fejlen samt en tydelig beskrivelse af fejlen. Du kan også rette henvendelse til vores kundeservice på tlf. 6054 2462.

Ønsker du at reklamere over noget som er købt fysisk hos os på lageret, medbring da altid fakturaen som dokumentation for at købet er foretaget hos os.

 

Forkert eller defekt vare

Skulle vi ved en fejl sende dig en forkert eller defekt vare, bedes du hurtigst muligt kontakte os for at melde fejlen. Dette kan gøres både pr. mail eller pr. telefon. Ofte vil vi derefter bede dig om at sende en mail med en udførlig forklaring af problemet samt et billede heraf, da vi på denne måde hurtigst muligt kan vurdere den eventuelle fejl.

Er der sket en fejl, betaler StofGiganten selvfølgelig returportoen. Husk at få en kvittering for afsendelsen, så vi kan returnere omkostningerne.

 

Sikker E-handel

Sikkerhed er vigtig for StofGiganten.

Når du handler hos os, er du altid sikret mod, at dine kortoplysninger kan misbruges. For at sikre dine oplysninger, benytter vi os af SSL-krypteringer på vores betalingsside. Dette betyder, at dine kortoplysninger sendes i krypteret form gennem en sikker forbindelse. Uvedkommende kan derfor ikke se de data, som udveksles.

Hos StofGiganten benytter vi os endvidere af betalingsløsningen Epay, der er PCI-certificeret af Visa/MasterCard. Dette betyder, at der er 200 sikkerhedspunkter, der skal opfyldes og sikkerheden dermed er i top. Epay lever op til alle de sikkerhedskrav, der er stillet, godkendt og certificeret af PBS (Bankernes betalings service).